söndag 15 februari 2009

länge sen...

nu var det bra länge sen jag skrev nåt här men det har varit fullt upp, i torsdags började dagen med mammaträff i form av pulkaåkning och korvgrillning, mkt mysigt. det är ofattbart hur stora våra barn börjar bli, det som är så komiskt med mitt "mammagäng" är att år 2006 fick vi alla fem mammor barn, och så förra året 2008 fick alla barn igen.. visst är det väl ändå lite komiskt?
framåt eftermiddan packade jag in barnen i bilen och begav mej mot sydligare breddgrader, hann till Horn där jag mötte upp min mor som skulle ta med sej emil till västervik för att ha några mormor-emil dagar, så mysigt för dem.
åter hemma igen kom fredrik från jobbet, vi käkade lite mat och efter det tog jag en promenad med en av de bästaste vännerna, vi har alltid så mkt att prata om så det var så roligt.. det är inte många andra som är så bra på att lyssna och förstå som hon..

så till fredagen: fredrik och jag började tidigt tidigt på morgonen och packa bilen för att sen samåka till lkpg, släppte av fredrik på jobbet och fortsatte min färd till Motala för ännu en fredag full med föreläsningar, dock denna fredag inte som alla andra, denna gång hade vi seminare.. vi vet inte alls hur det gick men jag tror vi alla fyra klasskamrater tyckte det kändes väldigt bra.. återstår och se på bedömningen... vi valde att äta lunch på skolan, kålpudding och potatis.. fint det! stannade sen kvar för att påbörja en examinationsuppgift vilket gick käpprätt åt fanders.. kom INGENSTANS... denna uppgift gör oss snart tokiga (mamma toookigt som emil hade sagt), beskrivningen på uppgiften är så luddig så det är verkligen jättesvårt att komma igång, det hela resulterade med ett antal telefonsamtal till karlstad universitet för att försöka få tag på undertecknande till uppgiften vilket visade sej vara förgäves.. där satt vi i nästan två timmar utan att komma nånstans och konstatera att vi får ta tag i det igen nästa vecka... GHA inte roligt en fredag eftermiddag...
när vi väl gett upp tog jag med mej Love och åkte in till stan till polarn o pyret för de har återkallat den overall som Love hade pga av kvävningsrisk... usch så otäckt.. men nu är det bytt och Love har numer Emils gamla overaller som inte är värst vackra, men vad gör väl det... det är inte heller så många månader overalltid kvar.. när Fredrik avslutat med ett möte på sitt jobb begav vi oss till Västervik (som för övrigt är den finaste plats som finns). nu skulle det föreberedas för Loves dop som förgyllde vår lördag... dukning och förberedelser med mat osv blev det på kvällen.. när allt stök var klart blev det natti... trötta var vi o spända inför en stor morgondag..

mer om självaste dopet kommer.. min inspiration till så mycket annat har precis tagit över min bloggentusiasm.. Vi ses!

1 kommentar:

  1. Tack Emil för mysiga dagar, du har blivit en riktig liten bladderkvarn, pappa måste bli trött i öronen när han hör på både dej och din mamma som också kan prata, men det är sååå mysigt. Och du pratade på hela tiden när vi åkte till Västervik om att det var mycket snö på stenarna och träden, och att du hade hjälpt farfar att såga träd i skogen, ni måste ha det jättemysigt.
    Kram Mormor

    SvaraRadera