onsdag 18 februari 2009

pulkaåkning

igår var jagoch barnen i Valla och åkte lite pulka och fikade med mammorna.. mkt trevligt.. besöket blev längre än jag trodde när jag åkte hemifrån 10.00.. de slutade med att jag fick låna pyjamas och en flaska välling och anpassade mej efter emils sovtider och åkte helt enkelt hem när det var dags för nattning..


jag hade med mej emils bebispulka som han brukar tycka är rolig att åka i dock så hade alla andra barn i emils ålder med sej snowracer, vilket innebar att emil INTE ville åka nån pulka. vi fick då låna en snowracer av melvin. emil satt fram och jag bakom, vi slängde oss ut i backen.. när vi är halvvägs ner säger emil det räääcker, mamma de rääääcker nu... jag skrattade så att tårarna sprutade, det var superkul.. när vi kommer ner tittar emil på mej lite oroväckande o säger: maamma, toookigt! Haha, jag skrattade ännu mer då! nu var det bara att ta sej upp för att göra om det både en och två gånger. emils dag kan sammanfattas med två ord; skräckblandad förtjusning


1 kommentar:

  1. Vilken tur att Emil har snälla kompisar som lånar ut snowracer till honom. Undrar var han har fått uttrycket toookig ifrån, hahahah?????????

    SvaraRadera