måndag 19 april 2010

sjukstuga... igen...

nu är det Emils tur att vara sjuk, jag måste säga att det gör ont i ett mammahjärta när de små liven får problem med andningen.. stackars liten! jag har precis haft ett samtal med vårdcentralen som inte var jätte givande blev bara en skjuts till ännu ett väntande på att astmaläkaren ska ringa.. under tiden jag väntat gav jag plutten lite ventoline och så la han sig ner och somnade.. trots att sömnen infunnit sig låter det som han precis slutfört ett milslopp i löpning och bröstkorgen går upp och ned kraftigt.

hehe en liten komisk sak därtill var att under tiden detta skett låg Love och sov i vagnen.. han hade tydligen vaknat och tyckte att det var skittrisst att ligga där med hammaren i handen så han tog sig ner från vagnen och helt enkelt hamrade lite på dörren så jag skulle öppna.. haha.. blir inte han snickare så vet jag inte vad jag ska tro.. nu är Love i sandlådan och hamrar.. Emil sover.. astmaläkaren har ringt och vi ska dit i em så en läkare får titta på han. bra att sjukvården finns må jag säga, framförallt för att stilla oroliga föräldrar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar