onsdag 21 januari 2009

ett gott skratt

Idag skickade jag iväg ett mail till min kära mor, som även i mailet blev kallad gammeltant, där adressen till min blogg stod. Genast hade jag en ny besökare på bloggen, en besökare som gärna lämnar en kommentar, bara det att det funkar ju inte!
Tar inte många minuter innan telefonen ringer och det är moren som undrar vad hon gör för fel, samtalet löd ungefär såhär:
Gammeltant: varför kan jag inte lämna kommentar?
Fia: du måste vara anonym om du inte har nåt login
Gt: men det kommer ju upp en "sekretessruta" där det står att jag ska skriva in bokstäverna
F: ja, de e bara att du skriver in vad det står
Gt: jag skrev in A-Ö

Haha, hon hade verkligen skrivit in hela alfabetet! hon trodde på nåt vänster att hon skulle skriva in alfabetet för att bekräfta att hon var svensk, med å, ä, ö

tack mor för att du delar med dej med dina tekniska erfarenheter...
delad glädje är dubbel glädje...

1 kommentar:

  1. Tack Maud för ett gott skratt,
    men skrattar bäst som skrattar sist.
    Jag är inte dugg bättre.Försöker hela tiden
    att svara, men icke...
    Ingrid

    SvaraRadera