tisdag 20 januari 2009

influensan

nu har Emil lille varit sjuk sen i onsdags, stackarn har haft hög feber och nu har näsan börjat rinna till. Emil som älskar att vara ute, tjatar mer än en gång per dag att han vill ut, idag på fm ville han åka o rida och på em har han tjatat om att han vill gå ut o sparka boll.
till råga på allt så har även jag och Fredrik åkt på det, båda två precis samtidigt med över 39 graders feber... och jag som skulle varit i Karlstad på universitetet, två innedagar som det heter. jag missar helt enkelt en ny kursstart och fyra(!) föreläsningar. envis som jag är tänkte jag åka ändå, men som jag mår nu tror jag det var bra att min mor o kära sambo sa ifrån.
att vara sjuk är definitivt mer jobbigt sen man fick barn, inte är det soffläge och film som gäller dagarna i ända utan det gäller att underhålla och leka, o hur pigg är man på det.
nu är det bara att hålla tummarna att lilla Love klarar sej undan...

fryser, huttrar, svettas, fryser, huttrar, svettas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar