fredag 30 juli 2010

PINK!!



Förra helgen som spenderades på något västligare breddgrader var helt galet bra.. ett skönt och välbehövligt avbrott i vardagen. Jag och bästa Linda och en välfylld plånbok, kan det bli mkt bättre? vi hann med två besök på Gekås, shopping i GBG, havsbad, utgång i Varberg och framförallt konserten på Ullevi.. första förbandet Good Charlotte hade jag vad jag vet inte tidigare hört och jag blev positivt överraskad.. andra förbandet som bestod av Takida var även de väldigt bra, så pass bra att jag stundtals hade gåshud.. men huvudnumret för kvällen var helt helt galet bra.. den i särklass bästa konsert jag sett, vilken scennärvaro! det är svårt att återberätta men jag gör ett försök.. Pink ernjöd en pampig entre, ovanför scenen 30 meter ovanför marken förs en inbunden korg med fyra gigantiska ballonger under ut längs en lyftkran samtidigt på scenen förs en kanon ut.. sen händer det, ballongerna smälls och ut hoppas hon rakt ner till scenen iklädd en minimalt täckande glitterbady och vingar på ryggen... en bit in på konserten efter ett antal låtar och några gymnastiserande pass i nycirkuslianer säger hon till publiken, upp med händerna för nu kommer jag! hela publikhavet höjer givetvis händerna omedvetna om vad som komma skall.. Pink förvandlades om en för en stund till en ivrig hamster i ett hjul.. alltså hon kliver in i en genomskinlig gigantisk boll och springer ut över publikens händer.. tar ett varv och åter till scen.. häftigt må jag säga! och sist men inte minst var hennes avslutning, den var magnifico! efter publikens jubel och rop kommer hon in på scen får en sele fastspänd runt magen och sätts fast i vajrar.. dessa vajrar tar henne rakt över publiken från ullevis långsida där scenen befann sig till andra långsidan där den sittandes publiken höll hus, även de fick en nära syn av av sin stora idol.. hängades i dessa vajrar fram och tillbaka, upp och ned, roterande så erbjöd hon en enastående avslutning på kvällen.. vi blev helt galet imponerade.. och ett stort plus ska hon ha för att hon verkligen bevisade att hon inte är ett ego.. hon lyfte såå många andra människor än sig själv under denna konsert.. underbara underbara pink! jag säger bara det, har ni en möjlighet och inte är rädda för lesbiska par (det kryllade av dessa, jag har aldrig tidigare skådat så många homosexuella på en och samma plats tidigare) så se henne! bara den show hon bjöd på är värd att se... detta kommer jag leva på länge!

måndagen efter fyllde bästa Linda år och jag fick äran att göra tårtan.. vad passade då inte bättre än en tårta i helgens tecken.. det fick bli en pinktårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar