fredag 17 april 2009

spruta = feber

en fredagkväll där min blivande är på whiskyprovning, stora sonen sover o den lille jaa han har ju feber den stackarn men han sover nu han också.
idag har jag slutfört min 4:e praktikvecka, å hejja mej! tog ett break från dagens aktiviteter och mötte upp familjen på bvc, det var dags för vaccination för love och fredrik ville helst inte gå dit själv. två sprutor stod på tur, den första grymtade han lite när han fick, däremot den andra skrek han lite.. i kanske 10 sek. jag tycker de ser så otäckt ut när de sätter nålar i de där små söta knubblåren. som ett brev på posten kom febern ikväll, den vanligaste biverkningen efter man tagit spruta. i övrigt såg allt bra ut, han ligger fortfarande i lä när det gäller vikten, vågen visade 8890 och var 67,8 lång. hela tiden sägs det att man inte ska jämföra barn men de är nåt jag gör väldigt mkt iaf, så även denna gång. love & emil var nästan exakt lika långa men emil bar ett kilo mer på sin kropp. snacka om tjockis, tsss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar