torsdag 21 maj 2009

Firardax på landet

som jag skrev i förra inlägget så tog jag o love oss en långpromenad till landet, lagom vi kommit runt hörnet från vårt "hus" kom första skuren, suck tänkte jag men vad gör väl lite regn bara på med regnskyddet på vagnen och fortsätta traska. skönt var de må jag säga när vi kom fram alldeles blöta och svettiga. fredrik dök ganska snart upp och familjen var samlad. anledningen till att vi var på landet var ju såklart för vi var nyfikna på utbygget de håller på med där, ska bli ett "samvaro"rum och ett sovrum. det blir nog väldigt bra tror jag, framförallt att det blir sådana rum ifrån de andra sovrummen så man inte stör så lätt. martin o lisa dök upp när lisa slutat jobbet o det bjöds på tacogratäng med en rabarberpaj till efterrätt. innan natta spelade vi ungdomar, kan man säga så när födelsebarnet fyller 38 ;), ett spel som heter da vinci koden.ett riktigt kul och lite klurigt spel som inte tar så lång tid. summa summarum av dagen o kvällen får bli en tumme upp.

2 kommentarer:

  1. Tänk vad bra det blir, nu behöver ni inte störa
    de "gamla" (tom Bosse tycker det blir skönt)
    och för att bättra på det hela blir det nog en
    liten toa också.
    Ha det gott och hälsa och krama grabbarna.
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. jasså en toa, där ser man!
    hinder och problem är till för att lösas, och nu blir förhoppningsvis ett "stör"moment löst :)

    SvaraRadera