onsdag 27 maj 2009

kling & klang

eller varför inte piff & puff. något spända, nervös, skakiga och förväntansulla begav jag och assie oss till stallet lindsmåla. vi har premiär ridit på islandshästar, tänka sej vad det var roligt! jag är biten! assie fick sej sin Skjona och jag, jag red på Höffe.
instruktören var lite sen så vi småpratade lite om ditten och datten innan det var vår tur en del av konversationen som inte var på någon vidare hög nivå delar jag med mej här;


A: vi hann o lasta in en pell pallets och klippa gräset
F: va sa du sa du?
A: pell pallets

båda garvar...

F: sa du att du hade satt potatis?
båda asgarvar igen...

A: nee klippt gräset..
hehe bara detta ett tecken på vår nervositet :) och jag kände precis nu när jag skrev detta att det troligen inte är någon mer än jag och min kära vän som kommer tycka detta är roligt. bjuder på det iaf ;)

nu planerar jag inför nästa gång vi kan hoppa upp i sadlarna igen... längtar!

2 kommentarer:

  1. Ni är inte ensamma att tycka detta var roligt, jag kan höra er när ni försöker att förstå varandra.Jag tyckte det var lite roligt också.
    Ett skratt förlänger livet så fortsätt att skratta och ha roligt.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha ja herregud så dant!

    SvaraRadera