fredag 29 januari 2010

ny kursstart...

i början av denna vecka var jag i Karlstad på universitetet några dagar, det var återigen dags för en ny kursstart. denna gång var det delkurs 1 i specialpedagogik som sparkades igång. hittills har kursen väckt stora frågor som: ska vi ha en skola för alla? barn i speciella behov klarar de en "normal" skolgång? var ska vi jobba, med individen, pedagogen eller kanske miljön? Ja ni, detta är inga lätta frågor.. men frågor som är väldigt intressanta. tyvärr tror jag att det är alldeles för många lärare där ute i samhället som är rädda för förändring, de vill inte se de nya tänket. elever ska vara tysta och lyssna så läraren ska kunna köra vidare på sitt sätt som den alltid gjort, det här med att se varje elev.. existerar det?
i och med kursens tunga frågor har jag denna termin beslutat mig för att ta studielån, närmaste månaderna kommer csn vara en trygg hand.. detta är ett beslut jag länge velat över men jag får se det till att jag faktiskt klarat två år utan lån. och vad är det som säger att jag måste ta stuudielån nästa termin?
nehe dags att surfa in på skolforumet och se om det har hänt något i vår litteraturseminarium tråd.

2 kommentarer:

  1. Hej! Du har fått en award från mej! :) (Hur gick det på VV förresten? eller va du igår?)

    SvaraRadera
  2. nämen, tack du :)

    jag var inte på vv igår.. fredrik var på hockey så jag fick vara hemma med barnen... jag känner att jag nog skulle behöva gå varje vecka så jag ska gå så ofta jag kan..

    du en fråga angående pointsystemet på nätet.. idag åt jag fullkorns spagetti, när jag skulle fylla i det så stod det ½dl=70g och det gav 3 pp, jag ändrade till 60g och då helt plötsligt stod det 5,5pp.. det kan ju inte bli mer pp om man äter mindre.. begriper inget. vet du vad som är rätt?

    SvaraRadera