söndag 24 januari 2010

vänner

vad vore ett liv utan vänner? jag är så evigt tacksam att jag har så många fantastiska människor runt omkring mej, som stöttar när man är ledsen, som skrattar med mej när jag är glad, människor som lyssnar på mina klagosånger, ja vad vore man egentligen utan dem?
i torsdags skrev jag in mej på viktväktarna, nu är början på resten av mitt liv. detta liv ska jag leva och må bra.. livet är för värdefullt för att slänga bort på "skräp". vi måste vara rädda om varandra och oss själva. vad jag kan bli så fruktansvärt besviken och ledsen på är respekten, varför kan inte samhället och alla i dess omgivning respektera en fet person? varför blir inte människor med olika hudfärg respekterade likadant? snälla, respektera alla människor för vad och vilka dem är. varje människa är unik, glöm inte det!
i torsdags när det var dags för första mötet med viktväktarna kom Assie hit med en liten present, en helt underbar gigantisk bukett med tulpaner (som för övrigt är en av mina absoluta favoritblommor) och bilder på mej från förr.. om motivationen skulle brista är det bara slänga ett öga på dessa.. vilken vän! en sådan vän skulle alla ha!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du finns fina du!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst bloggen och sett dina fantastiskt fina rågbullar och dessa underbara blommor! Håller tummarna för dig och instämmer med föregående talare..tack för att du finns! Gillar dig vilken form du en befinner dig i.
    Kram Sandra.K

    SvaraRadera