fredag 19 juni 2009

gårdagen med allt vad det innebar

hade lunchgäst igår.. trevligt trevligt, Assie var här och intog lite kaffe och kycklingwok, mumma! 13.00 ca ringer Fredrik och är på ett strååålande humör.. jag frågar vad han gör och han säger så glatt att han semestrar på stan, han jobbade alltså sista dagen igår innan semestern. nu väntar 7 veckor tillsammans med hela familjen, 7 veckor!!!! tänk vad mysigt att få vara tillsammans så mkt. på måndag börjar redan första vistelsen i västervik, älskar ju faktiskt den staden :) eftersom fredrik slutade så tidigt igår, fick jag erbjudandet av Assie att föölja med och träna på nautilus i stan. jag föll för idén och kl fyra åkte vi in till stan. innan träningen gick vi och hämtade ut Assies finfina tärnklänning, en riktigt tingeling klänning (eller hur peppe?) den är bara såå fin!är så jag tror att mina tärnor kommer ta över fokus ;) väl på nautils började vi med ett pass bodypump för att sen direkt springa vidare till nästa sal för ett pass ABS slutligen sprang vi lite lite på ett löparband. helt mör i kroppen men i gott välbehag åkte vi hem till Riffet igen. Tack snälla vännen för denna dag!
tidigare under dagen blev Emil sjuk, tänkte en del på hur det gick här hemma när jag inte var här men anade aldrig någon oro. så snart jag kom hem möttes jag av Fredrik som var lugn och sansad, precis så där som man ska va. själv fick jag en smärre chock, innan jag ens hann ta av mej skorna hängde jag på telefonen och 1177, sjukvårdsrådgivningen var inknappad. samtalet avslutades med ett besök på US en timme senare, och kortison och två inhaleringar för Emil. Skönt för han! han fick alltså hjälp att förbättra andningen lite. nu ligger Emil o sover med sin far så vi får se hur han mår denna dag. när jag lyssnar och tittar på hans bröst andas han mkt mkt lugnare idag. så de här ordnar nog till sej nu, det tror jag det!
måste också skryta lite om han, Emil var helt fantastiskt duktig hos doktorn. gjorde precis vad de sa till han, han inhalerade två gånger utan problem, höll i "makapären" själv och inväntade pipet av äggklockan när de var färdigt. han fick massa beröm och så även jag :) de sa att Emil fixade detta så bra för han kände en sån trygghet och närhet i oss föräldrar, det är ju inte utan att jag föll en liten droppe :) haha.. så sägs de säkerligen till alla föräldrar men på mej bet det, jag blev stolt! vi har nog världens finaste små pojkar :)

nu är det midsommar och den ska firas i lugnets behag! Glad midsommar på er mina läsare!

2 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Visst är det härligt att man får beröm att man är en bra förälder. Man växer av dessa komplimanger.
    Skönt att höra att Emil mår bra. Hoppas allt är bra annars med er. Får höras snart.
    Kramar Gullan

    SvaraRadera
  2. Ush vad otäckt...stackars er! Men tur att gick bra och vilken karl du har som kan behålla lugnet så bra!
    En kram till er alla.....

    SvaraRadera