måndag 8 juni 2009

val

igår var jag i den fantastiska staden Västervik och jobbade under valet. Staden är verkligen bara så mysig. Tänk att jag bott där i 20 år... en annan tanke jag fortfarande har svårt att vänja mej med är att jag faktiskt flyttade därifrån. tror det är många som gör det efter skolan och återvänder när de bildar familj. undrar när i livet jag kommer återvända!? mitt på dagen hade jag 3 timmar rast som jag spenderade ihop med min far, vi åt mat hos min farmor gjorde iordning på hans altan och så bäst av allt var att vi åkte bil och bara pratade... åkte runt och tittade på både hus och bilar. ett intresse var där kan man säga :)



det var fler personer som röstade än jag ens vågat drömma om, sissådär 50% utav hela befolkningen. men det är väl så att för att få sin röst hörd måste man agera och då är väl det ett ypperligt tillfälle vid ett sådant här tillfälle. de personer som valt att inte rösta bör inte heller klaga på hur de ser ut i samhället. hur som helst så var det roligt att jobba, jag träffade mycket gammalt västerviksfolk så jag valde att stå och ta emot personer och guidade dem rätt samt delade ut valkuvert. tänk vad jag pratade igår :) rolig dag och dessutom tjänade jag ju pengar! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar