tisdag 10 november 2009

att sluta..

med välling på natten är kasnke inte det svåraste för ett litet barn, eller litet o litet snarare närmare ett år.. vår lilla Love har alltså ätit ca 4 flaskor per natt, mellan 18 - 05, detta blir sammanlagt dryga 1 liter välling varje natt.. känns inte helt ok och helt nödvändigt i denna åldern. både jag o min man har varit lite för slöa och inte ritkigt orka ta tag i det hela men iförrgår natt bestämde jag mej att nu fick de vara nog.. den natten fick han 3 flaskor.. natten till idag fick han 2.. och de är inga som helst bekymmer bara han får sova hos oss.. så de är väl bara gilla läget o ha han, mysungen, mellan oss (läs vid våra fötter) och ta o vänja av det senare..
en småbarnsförälders problem är ofta barns sömn och matvanor. jag vet knaske inte så intressant men jag är så glad att det börjar gå åt rätt håll, kanske kan man bli hel igen, slippa leva som en zombie pga trötthet :)

3 kommentarer:

  1. Go.....Fia och Fredde!
    Ni är så duktiga! Fortsätt att kämpa, det blir bättre. Och lite mys i sängen är ju inte helt fel (ibland)!

    SvaraRadera
  2. såklart vi ska kämpa, här ger jag mej inte... no way! de e vi som bestämmer ;)

    vem är du som kommenterat?

    SvaraRadera
  3. Hej
    Det ska nog gå bra att sluta med vällingen ska ni se,lite trångt blir det nog i sängen med 2 barn, men det är väl mysigt att vakna på morgonen med de små grynen. Har ni inte lyckats till nästa fredag får mormor ta vid 4 nätter, ska bli så härligt att ha de små älsklingarna själv.
    Kram Mamma

    SvaraRadera