tisdag 24 november 2009

tisdag

idag är det inte vilken tisdag som helst, utan tisdagen då det är 1 månad kvar till julafton. tänk vad tiden går fort, förstår inte riktigt var all tid tar vägen. det är så mycket man vill hinna med men känns som jag inte hinner hälften. det är inte så att jag är förvånad för så har jag alltid levt så länge jag kan minnas, i mina tankar ska så mycket göras, mycket görs men mer än det som från början var tänkt. jag önskar samma sak som en vän till mej så ofta önskar, att dygnet skulle ha 48 timmar.
idag har jag iaf haft en supermysig dag med smågrabbarna, började dagen med öppna förskolan, under tiden love sov fick jag lite egentid med emil och eftermiddagen spenderade vi ute och satte upp julbelysningen inför helgen då den ska tändas. nu är vi precis hemkomna från landet där vi spenderat vår kväll framför braskaminen.
som jag har längtat efter denna vecka att bara vara mamma, den är hittills så bra som jag förutsett, om inte bättre!

3 kommentarer:

  1. Oh du är sååå värd det min vän! Njut av att vara mamma, härligt härligt!

    SvaraRadera
  2. Tänk att vi har samma önskan att dygnet ska vara 48 timmar vi pratade om det vid kaffet på jobbet idag

    SvaraRadera
  3. tack assie! jag njuter till fullo...

    och ni, jag tror dessvärre aldrig att dygnet kommer bli längre, och inte kommer de bli nio-tio dagars veckor heller :(

    SvaraRadera