onsdag 25 november 2009

morbror är saknad

idag har emil tjatat o tjatat på att han vill träffa mormor och han vill träffa jonas, jonas är min bror och emils morbror. jonas bor i england så de träffas väldigt sällan.
ikväll när vi hade badat la sig emil i soffan med en filt över sej, jag frågade om han var trött eller ledsen? svaret löd:
- inget av det, jag väntar på jonas! jag vill åka till västervik för där ska vi träffa jonas, och jag kan vara vaken dit hela vägen.
lite nöjdare blev emil efter att han fick ringa och prata av sig men honom, de planerade va de skulle göra när de ses. söte! faktum är att det nu är nära, min kära bror kommer med sin familj till sverige om 2½ vecka. gissa om han är eftertraktad :)

Vi saknar dej bror! kom hem nu!!!

2 kommentarer:

  1. Vet ni vad? att jag längtar också tills Jonas med familj kommer till västervik.
    Synd att vi bor så långt ifrån varandra, man blir ju lite ledsen när gullungen Emil ringer och säjer att han vill träffa mormor. Han hade ju en lösning på det att Christer skulle lämna bilen till mig och att jag skulle ta ledigt från jobbet och komma till Rimforsa eller att pappa Fredrik skulle åka till Västervik och hämta mormor för det är ju inte så långt man svänger ju bara till vänster från Västervik och sedan kör en liten bit.Och han lovade att han skulle vara vaken tills vi kom till Rimforsa. Mormor längtar efter er och saknar mormorkramarna på morgonen.
    Kramar till er

    SvaraRadera
  2. haha, jaa igår hade emil lösningar på det mesta :) han hade t.o.m. lösning på hur jonas skulle kunna få tag på en "pangare" de var ju bara fråga pappa om han fick låna hans, sen kunde de ju de två va i farfars skog och jaga djuren.. han är bra go den där lille krabaten!

    SvaraRadera