lördag 13 februari 2010

helgens aktiviteter hittills..

gårdagens konsert i LKPG sporthall var grym.. johnossi är ju bara för coola, gillar dem skarpt, efter varje gång man sett eller hört dem så förvånas jag över hur de kan framföra något så bra på bara dessa två personer!?? helt sanslöst bra är det iaf! vill se mer, mer, mer...
thåström då, kvällens huvudperson.. han har ju en röst som man kan be till gudarna för, blir knäsvag så snart han tar ton.. dock måste jag tyvärr säga att jag är alldeles för dåligt inlyssnad på hans nyare musik (med nyare skulle jag vilja säga de sista fem åren!) favoritlåten var helt klart cheops pyramid, eller var det kanske kärleken för dem?
efter konserten begav jag mej tillsammans med min man och goda vänner till pitchers för att avnjuta en stund med god dricka. kvällen var helt enkelt grym!

idag började dagen tidigt, heldag i linköping stod på schemat med början i cloetta center för att titta på disney on ice. jag vet inte riktigt vem det var som tyckte det var bäst, mormor, jag eller emil? det var verkligen supermysigt.. tack snälla mor för det :)
efter disney on ice bar det ut till tornby för att slåss med alla människor som var där, det måste ha varit så att de som inte var och slogs vid cloetta center de var på tornby, gisses vad de var folk! men vi fick allt gjort som vi skulle, det enda som nu är lite lättare är mitt bankkonto.. men det är det värt! emil har bl.a. fått sin första riktiga hockeyklubba, det var en present från morbror och emil är mer än nöjd..

nu har vi mys i soffan till melodifestivalen.. förstår inte varför vi tittar på det egentligen men men, vi är väl som resten av svenska befolkningen, skiten står på och inte ett endaste bra bidrag ges, just nu är det dogge och det är faktiskt nästintill pinsamt dåligt. så är det!

1 kommentar:

  1. Vi har haft en helmysig dag, och det var så roligt att se Emil hur mycket han tyckte om Disney on Ice han släppte inte blicken från isen nån gång. Det här tycker jag att vi gör till en tradion varje år.

    SvaraRadera