fredag 19 februari 2010

räkfrossa...

ikväll har vi barnledigt här hemma vilket jag tycker är väldigt lyxigt. barnen är dock bara någon mil bort hos sin farmor och farfar på landet. en väldigt uppskattad dag/kväll av alla parter.
här hemma har vi precis frossat i färska räkor från fiskbilen som min man kom hem med efter jobbet.. så göttigt, till det ett glas vitt, färsk ananas och lite galiamelon..mmm.. yummii..
i eftermiddag hände något som inte händer varje dag, jag fick sova!!! tänkte när klockan började närma sig tre att jag kanske skulle vila lite innan fredrik kom hem så jag gick upp o mörklade vårt sovrum o kröp under täcket.. i mitt tycke kommer fredrik hem och väcker mig efter en liten stund tills jag tittar upp på klockan och inser att den faktiskt är sex, jag har alltså sovit tre timmar.. underbart och välbehövligt..
nu sitter jag här i vanlig ordning med laptopen i knät och smygtittar lite på OS-hockeyn mellan varven..

Bara titta på denna härliga bukett med tulpaner, är det inte underbart fina? denna fina bukett fick jag av mina kära vänner igår vid överraskningsmiddagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar