tisdag 23 mars 2010

kaos!

hehe igår em var det total kaos i vårt hem, hehe.. lite småsur över vår köksblandare som droppat hela dagen stod jag vid spisen och skulle göra köttfärssås och spagetti tills grabbarna kom hem, det gick sådär, 1. spagettin var slut 2. efter att ha stekt sissådär 700 gram älgfärs och 3 lök konstaterar jag att det faktiskt inte alls luktar som det ska, Fredrik känner efter och slänger allt. det luktar inälver :( 3. emil vill ha spagetti och köttärssås. 4. börjar om, ny älgfärs ny lök och fullkornspasta på spisen. PHU! 5. smågrabbarna är tröttare än tröttast och skriker rakt ut heela tiden 6. jag ska ta mej lite vatten och dricka och vad händer då? Jo, köksblandaren går paj och vattnet står som en fontän 7. timern piper och maten är färdig - äntligen dags för mat - emil konstaterar att pappa ser arg ut 8. 18.30 - vattnet avstängt, disken avsköljd på toaletten, grabbarna sover!

familjen TAJKON!!

4 kommentarer:

  1. Vad skriver du Fia den blandarn som var
    så bra Hihi

    Morfar

    SvaraRadera
  2. Det var ju ingen lyckad dag för er. Men nu kanske det blir en ordentlig kökskran så man inte måste vara en "hulken" för att ta vatten hi hi hi (men det är ju tydligen bara jag som har haft problem)

    SvaraRadera
  3. nu så hör ni mina föräldrar så är det en lagad kran i köket så nu behövs ingen hulken.. det var på tiden kan tyckas!

    kram till er!

    SvaraRadera
  4. Hi hi!är det så här familjelivet ser ut? I cant wait :)

    SvaraRadera