tisdag 17 mars 2009

bvc

jag och love var på bvc igår eftermiddag, vikt, längd och lite info om smakportioner var det som gällde för detta besök.
vikten stannade på 7915g ovh längden 65cm, viktkurvan följer han jättebra däremot längdkurvan gick ner i en dal kan man säga... men vad gör väl det? nästa gång kanske det är tvärtom. nåt att konstatera är att love är betydligt mindre än sin bror var i samma ålder och då tycker jag ändå inte att love är en lättviktare. emil han vägde 8735g och var 64,5cm, en liten köttbulle. sen var det då info om smakportioner, den löd "så vet du att du kan börja ge smakportioner nu" det var den infon hon hade att ge mej, jag menar jag är ju andragångsmamma jag ska ju kunna det där.
nu har emil precis vaknat, han sitter i mitt knä med en morgontemp på 39,7 och vill inte att jag ska sitta här längre, kanske lite play doh time?
love 4 månader

3 kommentarer:

  1. Oj. Vilmer vägde 7550 nu när han var 6 månader;) Han är ju liten! Men han ligger strax under "normalkurvan". Fy så hemskt det lät med ordet "normarkurvan"!

    SvaraRadera
  2. hihi, ja de är olika di barna di barna... men huvudsaken är ju att de frodas o mår bra! och jag säger som du, vadå "normalkurva" klart våra barn är normala var de än ligger på kurvan bara de följer sin egen!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är så dumt att det kallas normalkurva. Och hellre att de ser runda och välmåendeut än att de är smala och gråa och hålögda:(

    SvaraRadera