tisdag 17 mars 2009

sjukvårdare och fantasitant

emil lille är sjuk igen, tycker inte man hinner vara frisk länge innan nån av oss blir sjuka igen, men tur iaf att han är vid så gott mod. han har feber och en hosta som låter som en kråka som inte får luft ungefär. stackarn, tacka vet jag ipren.
som den förutsedda mamma jag är var det bara att plocka fram ett paket som låg hemma på lur och väntade på ett sådant här tillfälle... en kavel, formar, lite plastdetaljer i form av "pizzaskärare, skedar m.m. sen på med plasthandskarna och mina bakkunskaper och göra lite play doh. första gången vi gjorde detta hemma, och han rentutav älskade det. så där satt vi mer eller mindre hela dagen i köket vid vaxduken o gnuggade våra fantasiknölar, formade och skapade. de var lycka två gånger först paket, sen nåt nytt att pyssla med.
paketöppning, spänd, ivrig och full av förväntan

paketet öppnat, se så glad

funderingar på att bli pizzabagare kanske?



2 kommentarer:

  1. Vad det är bra att Emil har en förutseende och bra mamma, jag förstår att ni hade jätte kul.
    Hoppas våran Emil snart är kry och frisk igen...
    kram från farmor/Ingrid

    SvaraRadera
  2. Oh så mysigt kan tänka mig att Emil älskade att sitta där och pyssla, som sin mor ; ) Vi ses i morgon Puss på er

    SvaraRadera