lördag 7 mars 2009

länge sen...

nu var det bra länge sen jag skre något här... har varken haft, tid, ork och inte heller någon direkt lust. men nu så är jag tillbaka i matchen igen...

denna vecka har varit full av härligheter..
måndagen började med besök på öppna förskolan för att sen gå vidare till Assie för lunch och fika med Assies bröder, mor o brorsbarn, mkt trevligt. väl där fick jag ett telefonsamtal av min kära syssling som berättade glatt att hon var påväg till västervik, vilket innebar att jag planerade in en spontan vistelse där.
tisdag morgon, efter frukost begav jag o smågrabbarna oss till västervik, spenderade dagen med morfar kenth, åt lunch hos gammelfarmor irma därefter togvi en liten tur till stadsparken där vi lekte för fullt, på eftermiddagen runt 16 när mormor maud slutat jobbet åkte vi till dem för att lämna av barnen. och för mej blev det träning, core cirkel. (tack pappa för att du tog med mej på denna träning, och tack mamma för barnvakteriet så jag kunde träna) det var första gången jag lämnade båda barnen hos någon annan än deras far.
onsdagen tillbringades med syssling sandra och hennes brorsbarn william och hans mamma, vi åt lunch, lekte med barn, gick en promenad och snackade en hel del skit. den natten var det morfar kenths tur att ha övernattningsgäster. denna dag bjöd också på en rejäl förkylning för oss alla tre, inte lika trevligt som händelserna under dagen.
torsdagen var vi åter igen ute och gick, vi gick till ett superhärligt café i västervik, det är ett billigt café som drivs utav sådana människor som har eller lever i eller med något slags handikapp (så vill du ha rätt pengar tillbaka på din betalning så är det läge att kontrollera)
på väg hem därifrån frågade morfar kenth om vi inte skulle ta och åka till torpet, vilket jag nappade på direkt. torpet är det ställe som helt klart var min farfars guldhörna, och farfar betydde väldigt väldigt mkt för mej.. trots att det är 15år sen han gick bort tänker jag mkt på han, det kommer jag nog alltid göra. åkte därifrån vidare hem till rimforsa igen och möte med föräldrasamrådet i rimforsa..
fredagen kom och farfar bosse var här och hämtade emil på morgonen och jag o love åkte till motala för ännu en föreläsning, men tro det eller ej denna föreläsning var faktiskt bra. vi läser en väldigt intressant kurs just nu måste jag säga. när fredrik slutat för dagen packade vi in i bilen och åkte till landet där emil var, där bjöds det på trevligt sällskap mat och en övernattning på madrass framför braskaminen, myspys!
och idag är det ju lördag och denna dag har varit mest en pysslardag i allmänhet. har precis kört ett gympapass i vårt vardagsrum, emil leker med tåg på soffbordet, fredrik tränar (duktigt bejbi :)) och love ligger ute i vagnen och sover. kvällen ska tillbringas med goda vänner, mat och spel vilket vi ser fram emot.

det blev ett långt inlägg och kanske inte så intressant men nu känner iaf jag att jag ligger i fas =)

ha det fint allesammans!

1 kommentar:

  1. Har varit på 55 årskalas ikväll och där träffade jag också sysling Sandra och hennes lilla 6 månaders hundvalp, det var väldigt roligt att träffa dem. Ser fram emot nästa gång ni kommer till Västervik, och förhoppningsvis ska du träna då också, så då vet du var barnvakten finns.
    Mamma Maud

    SvaraRadera