måndag 30 mars 2009

Hoho

här är det väldigt glest med inlägg just nu. denna praktik tar musten ur mej, jag är så trött på em/kvällarna när jag kommer hem, och då är det ändå de vanliga hushållssysslorna som ska fixas. mat, disk, städ, tvätt.... det går runt runt runt som ett eko i huvudet. när barnen somnat somnar jag själv så snart jag intar soffläge och slappnar av. ett jobb som fritidspedagog trodde jag innan denna praktik att man lämnar samma stund man går ur lokalerna och är påväg hem, men jag har lärt mej nåt annat. jag tänker på olika situationer och händelser hela tiden, undrar varför de är si eller så. tänker mkt på barnen och barnens famljekonstellationer. vad jag kommit fram till är att alla barn inte har det så lätt, jag har verkligen fått levande bevis på vad uppfostran egentligen betyder. herregud säger jag bara, vad är rättvisan i denna värld?

1 kommentar:

  1. Oh vännen, vi ska hitta på något roligt snart så du får annat att tänka på, kanske åka till Ullared och shoppa loss ;)! Kramar från mig

    SvaraRadera